منوعات

«مصطفى درويش»: بزعل لما بلاقي حد في الشارع يقولي أنت فينك

كتب- أحمد عبد العليم

كشف الفنان مصطفى درويش عن قرار التراجع عن الدخول في الوسط الفني في حالة الرجوع بالزمن، وذلك خلال حواره مع الإعلامية إنجي هشام في برنامج المنسي عبر قناة هي.

وقال مصطفى درويش: لو رجع بيا الزمن مش عارف هختار ادخل الفن ولا لا، الصعوبات اللي فيها وأنت شاب صغير بتحس أنها صعبة لما بتكبر بتحس إن الصعوبات لازم تقل شوية، لأن قوة تحملك مش هتبقى زي ما كانت خبرتك بتزيد إنما التحمل بيقل مش بس جسديا لكن نفسيا لأنك بتحس أنك حققت وعلشان حققت بتحس أنك مش محتاج تتعب نفسك التعب بتاع زمان إنما لكا تحس انك حققت وتتعب اكتر من زمان دا تحميل نفسي عليك.

وتابع: حاليا بقولك اة ممكن لو رجعت بالزمن اقولك لا لو هتقوليلي حد من ولادك يدخل هقولك لا مش عايز وعلشان حاجات كتير مش بس صعوبات علشان ما بعد الصعوبات دي.

واستكمل: الطبيعي أن البني ادم ميوصلش بسهولة دا الطبيعي إنما اللي طبيعي انك بعد ما بتواجه الصعوبات وتبدأ تحقق حاجه والسمك يحميك إن الصعوبات تعلى الصعوبات تعلى عشان تحافظ على الاسم اوك إنما تعلى عشان تشتغل وتحس انك بترجع تاني زي ما كنت بتعمل الاول؟.

وختم: لما بتقابل في الشارع مع الجمهور وحد يقولي انت فينك يا فنان بزعل لاني مش عارف ارد اقول ايه وهو مش هيكون مستوعب اللي بقولهوله فبقول ربنا يسهل وبحس اني غير مقنع لاني مش مصدق اللي بقوله ده اللي بيتعبني.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى