اقتصاد

بسبب «ساويرس».. حملة مقاطعة شرسة لـ«اتصالات» تتصدر التريند

تصدر هاشتاج قاطعوا اتصالات موقع التواصل الاجتماعي إكس، بالتزامن مع إطلاق إعلانها الجديد المقرر عرضه خلال شهر رمضان المبارك، بمشاركة رجل الأعمال نجيب ساويرس، والفنان محمد رمضان.

وانهالت التعليقات ما بين الدعوة للمقاطعة، والسخرية من ظهور رجل الاعمال نجيب ساوير في إعلان لشركة اتصالات على اعتبار أنه من أغنى رجال الأعمال في مصر، حيث قال أحد المغردين ساخرًا:« حتى نجيب ساويرس عليه أقساط وهيكون نجم إعلان اتصالات مع محمد رمضان»، مع هاشتاج قاطعوا اتصالات، ومغردة تقول:”هو نجيب ساويرس الدنيا ضاقت بيه أووي بقا يعمل إعلانات كمانوعاملي محلل اقتصادي لي يا شبح”

وصاحب حساب يحمل اسم، نائل على يسخر من ساويرس قائلا: نجيب ساويرس طالع في إعلان اتصالات بتاع دي جي تقريبا، غالبا مبقاش لاقي ياكل للدرجادي عشان يبقا بتاع دي جي، آه يا زمن”، وحساب اخر يقول: ساويرس ساب البزنس وبقا بتاع اعلانات ولا اي!.

ومغردة تحمل اسم sara samir قالت: إعلان اتصالات فاشل ومستفز، طالعين بناس أصلا واحد عامل حفلة مع اليهود وواحد صعبان عليه اليهود.

ومغرد يحمل اسم ابو يوسف يهاجم اتصالات قائلا:”عاملين إعلان بملايين قد كدا ومش عارفين تحسنوا الشبكة، والله حاجة تكسف.

ومغرد لآخر يقول: “طيب بدل ما تجيبوا مليونيرات تعملوا بيهم الاعلان وتديهم فلوس قد كده طيب ما تحسنوا شبكتكم اللي بتقع في اليوم سبعتلاف مره دي”

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى