منوعات

«علاء مبارك» لـ«صحفي إسرائيلي»: مش عيب أسيبك يومين أرجع ألاقيك قالع البيجامة الكاستور

كتب- أحمد عبد العليم

علاء مبارك يوجه رسالة قاسية لصحفي إسرائيلي، حيث وصفه بالجبان والثرثار، وجاء رد علاء مبارك على الصحفي بعدما هاجمه ووجه له رسالة عبر منصة إكس بشأن أحداث غزة والحرب الدائرة بين حماس وإسرائيل.

وبدأ الصحفي الإسرائيلي بهجوم مباغت على علاء مبارك، نجل الرئيس المصري الراحل، بقوله “علاء بيه مبارك جرا ايه مننا يا أخينا أيه إلى غيرك علينا ولا حبيت تتاجر بالقضية الفلسطينية أنت كمان زيك زي أردوغان وخامنئي كده ما المرحوم والدك كان الرئيس المصري الوحيد وصاحب أطول فترة رئاسة بتاريخ مصر أكتر من ٣٠ سنة بالصلاة على النبي ما عملش أختراق أمني ضدنا كده ولا كده خالص وكان متصور وهو بيضحك قصاد البلدوزر شارون واولمرت والمعلم نتنياهو زي ما حضرتك عارف ودلوقتي عامل فيها أمين الحسيني”.

وبدوره رد علاء مبارك، عبر منصة إكس، “مش عيب أسيبك يومين أرجع ألاقيك قالع البيجامة الكاستور.. من الواضح يا ابن كوهين انت مش عارف بتتعامل مع مين.. الجبان الثرثار اللي يتوعد ويهدد ويتراجع بقصة وهمية عن اتصال من أحد المسئولين الكبار، لا سييك بقى من المسئولين الكبار واكشف لنا بقى عن حدوتة الأسرار ”.

وأضاف علاء مبارك: “الجبان الثرثار اللي يقتل الأطفال يضرب المستشفيات واللي يحاصر المدنيين ويقتل العزل. الجبان الثرثار اللي متعود يواجه من ورا جدار، أنا قلت ياض يا كوهين ألحقك في شهر أكتوبر اللي بتحبه”.

ورد عدد من المتابعين على منشور علاء مبارك، متساءلين عن سبب حذفه منشورات دعم غزة، وبدوره رد بأنه خطأ تقني وسيتم محاسبة المسؤول عن هذا الخطأ.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى