فن وثقافة

ميار الببلاوي عن أزمة زواجها 11 مرة الأمر ترك للقضاء

كتبت – أميرة عاطف

علقت الفنانة ميار الببلاوي، على الهجوم الذي تتعرض له في الفترة الأخيرة، بسبب هجوم أحد الشيوخ عليها، عقب ظهورها مع الإعلامية بسمة وهبة.

وكتبت ميار، عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”: “كل الناس عمالة تقولي غلطتك إنك طلعتي في برنامج بسمة طيب أقسم بالله ما كنت أعرف أنها هتكون هجومية كده”.

وأضافت “اتلجمت مكنتش عارفة أرد خالص وكل اللي كان في دماغي إني ألغي الحلقة وليس كل منطوق مقصود”.

مطلقتش 11 مرة
وتابعت” أنا مطلقتش 11 مرة، كان قصدي أن جوزي على طول بيقول عليا الطلاق يا جماعة دا بتاع البطيخ بيحلف يمين طلاق أن البطيخة حمرا يبقى مراته طالق؟ الناس ماسكة على كلمة واحدة تستاهلي علشان طلعتي مع بسمه خلاص ارحموني”.

وأردفت “اعترفت بغلطتي بس أنا صحبتى دعتني لبرنامجها وأنا بحب بسمة ومن زمان وصورنا قبل رمضان بأسبوعين وأنا أقسم بالله عمري مشفت برنامج العرافة دا قبل كده اللهم حلقة شاكوش ومراته، وعارفة بسمة طيبة وبتحبني فوجئت بالكاركتر اللي كانت متقمصاه في البرنامج كان كل همي أحافظ على هدوئي واحترامي للمكان وأرد على أي سؤال بصراحة علشان المصداقية”

واستكملت: “أنا كنت ضيفة في برنامج متشاف مع مذيعة كبيرة على قناتين كبار النهار والمحور، وأنا الفلوس فأنا أخدت مبلغ لا يذكر وكنت مصممه أرجعه وألغي الحلقةـ وأسالوا أستاذ شريف رئيس تحرير البرنامج أرجوكم كفاية نقد واللي حصل فى الفيديو الناس اللي بتقول تمثيل ربنا يحسسكم بالقهرةـ وبوجع قلب الشريفة الحرة المتقية ربها لما يتقال عليها زانية من شيخ”.

حياتي الشخصية خط أحمر

واختتمت”حياتى الشخصية خط أحمر ودا هيكون شرطي أنا خدت كل الأدوية بس والله من النكد ما قادرة أنام، وكمان بدأنا الإجراءات القانونية سمعت إنه مسح الفيديو بس خلاص شوفناه والمستشار القانوني بدأ شغله وحسبي الله ونعم الوكيل وبعتذر على عدم الرد على السادة الصحفيين لأنه لم يعد لدي ما أقوله، والأمر ترك للقانون والقضاء المصري الشامخ وعند الله تجتمع الخصوم”.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى