فن وثقافة

مدير تصوير فيلم «ديك العياط» يروي تفاصيل جديدة في مشاجرة باسم السمرة و رحاب الجمل

نفي مدير التصوير محمد شفيق ما تردد علي لسان الفنانة رحاب الجمل، في المشاجرة التي حدثت بينها و بين الفنان باسم سمرة، وتم منعهما من مزاولة المهنة لحين انتهاء التحقيق معهم بسببها.

كتب محمد شفيق عبر حسابة الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك قائلاً:”بالنسبه لموضوع باسم السمره ورحاب الجمل اللي خد حجم اكبر من حجمه انا كنت في القعدة دي .بصفتي مدير تصوير الفيلم .
و أضاف:”‏‎اجتماع للتعارف مش بروفه ولا تصوير ..‏‎والكلام اللي أتقال فيه حاجات كتير مش صح … والحقيقة انه مجرد سؤ تفاهم بين اتنين زملاء عادي .. ‏‎رحاب عندها سفر وباسم عايز يصور قبل ما يتشغل في المسلسل بتاعه ..
‏‎اختلفوا .. ‏‎باسم قالها ماتسيبي الفيلم يا رحاب وهو متنرفز .. رحاب انسحبت..كملنا القعدة ومشينا..
‏‎ماشفتش زعيق وخناق وامن فندق وحشيش والكلام الفاضي ده.. وميصحش نطلع نشتم بعض في البرامج ونشوه صورتنا بايدينا بحاجات محصلتش ..ولو ما حصلش توافق وتناغم بين الناس عادي .. نعتذر عن العمل بهدوء من غير دوشه وبرامج وحواديت وده الهدف من اجتماع التعارف اصلاً”.
وترجع تلك الواقعة، عندما شنت الفنانة رحاب الجمل، هجوما حادا على فنان رفضت ذكر اسمه، بسبب تصرفاته وحضوره التصوير فى حالة سُكر حسب كلامها، وكتبت رحاب الجمل، عبر حسابها على فيس بوك، قائلة: “الممثل السكران.. لما تبقى سكران وتدخل فرح وتضرب زميل نجم بالكوع ويسامحك لأنه مستغلبك ومستضعفك.. انت بقي تعتبر إن ده حق مكتسب.. وبعدها بحوالي شهرين تدخل حفلة وتشتم وتهين مغني شاب، ويكبر للناس اللي تدخلت في الموضوع ويسامحك بردو تعتبره حق مكتسب.”

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى