سياسة وبرلمان

قيادي بـ«مستقبل وطن» يتساءل: «ايه الفرق بين الفلوس الحلال والحرام؟»

قال النائب حسام الخولي، نائب رئيس حزب مستقبل وطن، ايه الفرق بين الفلوس الحلال والفلوس الحرام؟، عبر صفحته الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك.

وتابع الخولي خلال منشوره، اولاً إنت بس الي عارف فلوسك عملتها من ايه ، الفرق في القناعه لو فلوسك حلال حتصرفها وانت عارف تعبت ازاي علشان تجبها محدش حيقلك ، ممكن اهلك حيشوفوا انك ماسك شويه، و ناس تانيه تشوف ده معاه كتير ، انت بس الي هتحس بمتعتها في صرفها زي ما كان تعبها في جمعها، ربنا سيجازيك خير في صحتك وصحة اهلك من غير ما تحس، هتنام كل يوم وانت مش ظالم حد وده احساس ملوش ثمن.

وأضاف نائب رئيس حزب مستقبل وطن، محدش مساكلك ذله ولا تجريح مهما عدي الزمان، الأسهل والأكثر هي الحرام بس الراحة هي الحلال.

واختتم النائب البرلماني قائلاً، اخيراً انت بس الي عارف هي حلال ولا حرام مش محتاج تسأل .

وفي منشور سابق قال، من يسكن في زايد وأكتوبر ملايين يشعرون بفرق وفرحه من حل مشكله المحور وميدان لبنان فلوس اتصرفت وحلت مشكله حتميه لمن يستخدم هذه المناطق ومن لم يسكن في مناطق اخري لم يشعر بفرق اعكسها في مصر كلها وانتا حتعرف الفرق . والأكثر لو كل الطرق الجديده الي كلفتنا كثير لم تنشأ حد يقدر يتخيل كنا حنعيش ونتحرك بأي طريقه.حبسطها كنت بترح شغلك في ساعه ونصف دلوقتي في ٤٥ دقيقه بس لو متحلتش كده كانت حتبقي ثلاث ساعات.

وتابع في منشور أخر حتكلم معاكم في حاجه اوقات بعرف آعملها وآوقات كتير مبعرفش. يومك وحش فلوس مقصره ، شغلك مش تمام ، مراتك منكده ومش فاهمه إنتي راجع من إيه ، عادي حقك وحقها ، النتيجه حيجيلك السكر واضغط ، وآلاهم من كده والي إنتا مش واخد بالك منه ، يوم من عمرك راح إلي إنتي مش عارف فاضل كام يوم ،آنا مهندس وآتعلمت آحسبها ، آفضل حل ،إنسي وفكر في آلف حاجه حلوه عندك وإنتي مش واخد بالك منها ، الصحه والستر ،وعد إنتي وعدي يومك من غير سكر وضغط، مش ناقصه.

ووجه الشكر للرئيس عبد الفتاح السيسي في منشور سابق، شكرا سيادة الرئيس عبد الفتاح السيسي . نعلم جميعا ان من يأخذ الحد الدني من الأجور يعاني ومن يدفع الحد الادني من الأجور في القطاع الخاص ايضاً يعاني. في وضع اقتصادي عالمي يعاني فيه الجميع. الشكر الخاص انك دافعت عن امننا القومي وكرامتنا في اوضاع يصعب فيها الدفاع عن الكرامه والأمن القومي والاهم و لا يفهمه الكل انك لم تغامر بجيشنا واقتصادنا الذي يكلف اجيال في مغامرات تصنع شعبيه وتدمر اقتصاد لسنوات من لا يفهم لا يستوعب ولكن تحمل مسؤولية شعب ولديه المعلومات يفهم ويتحكم .

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى