اقتصادبنوك وشركات

عملاء بنك CIB يشتكون تسريب المعلومات.. عميل:”البنك عملي بلوك بدل ما يحل مشكلتي”

أعرب عملاء بنك CIB على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، عن استيائهم من خدمة العملاء وعدم الرد على الشكاوي، ومدة الانتظار على الهاتف بالإضافة إلى النصب وسرقة الأموال وتسريب معلومات العملاء كما جاءت التعليقات.

اشتكت إحدى عملاء البنك التي تستخدم اسم reham abobakr: “أنا عاملة كومبلين بقالي شهر ولا حد بيكلمني ولا بيتابع أي حاجة، خدمة سيئة، كنت عاملة كريديت والمفروض وقفت كل حاجة منزلين عليا ٢٤٠٠ جنيه غرامات حسبي الله ونعم الوكيل ومفيش أي حد أحل المشكلة معاه الفرع يقولي مش من خلالي والكول سنتر ي مشغول ي إما محدش بيفيدني ف أي حاجة، أكبر غلطة عملتها في حياتي إني عملت حساب في CIB أسوأ بنك وأسوأ خدمة”.

وأضاف عميل يستخدم اسم mohammed elian: “بنك وحش جدا ولا أنصح أحد بالتعامل معه، أنا الفيزا بتاعتي حصلها هاك و متأكد ان المعلومات بتاعت البنك اتسربت و اللي سرقها عمل بيها ٢٨ معاملة و مجاليش بيهم أي رسالة و انا بتسرق، و قالوا هيتم التحقيق ولو الفلوس هترجع هترجع في خلال من ٦٠ ل ٩٠ يوم، بجد من أوحش و أسوأ البنوك من كتر المشاكل اللي فيه بجد كل يوم أسوأ من اليوم اللي قبله”.

وقال عميل آخر يستخدم اسم tamer elshaer: “البنك عملي بلوك من الصفحة بدل ما يحل مشكلتي ويصالحوني، قموص أووي .. وتابع آخر: بنك ضايع، شكوى في منظومة شكاوي مجلس الوزارء وباذن الله هتتحل تمامًا.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى