حوادث

سيدة أمام محكمة الأسرة «جوزي عايز يرجعلي وقلقانه منه »

كتب – وليد المصري

وقفت السيدة الثلاثينية بفض المنازعات التابعة لمحكمة الأسرة بإمبابة ولكن هذه المرة بعد أن خاضت العديد من التحديات بمفردها هي وأطفالها الإثنين وانساقت وراء الكثير من الأشخاص سواء أكان من أصدقاءها أو أهلها حتى قامت بخلع زوجها بسبب مشاكل نشبت بينها وبين زوجها لتنكشف بحقيقة الأشخاص الذين تخلوا عنها بعد الانفصال عن زوجها.

قالت السيدة أمام محكمة الأسرة ولكن في هذه المرة كان الحزن يعلوا وجهها وكأنها سيدة خمسينية.. “بمجرد ما أنهيت اجراءات خلعي من زوجي وأخذت أطفالي إلى منزل أبي وتبدل كل شئ أصدقائي وأقربائي الذين كانوا دائمًا يشجعوني بالإنفصال عن زوجي وأنهم سيقفون بجواري كل حاجة كانت كدبه وأنا صدقتها”.

وأضافت السيدة أمام المحكمة.. “عشت أيام سودة وأنا بمفردي نزلت أدور على شغل علشان حسيت نفسي تقيلة على أهلي هما اللي حسسوني بالإحساس دا ودايمًا كانوا بيجرحوا فيا بالكلام ممكن بقصد أو من دون قصد، طليقي لما عرف الحالة اللي أنا وصلت ليها طلب انه يقابلني خارج البيت وقالي انتي أذتيني كتيير وأنتي مهنتيش عليا أنتي وأولادي إنكم تتبهدلوا كده وطلب مني نرجع بس أنا خايفة ليغدر بيا علشان معنديش ثقة في أي حاجة أنا مش عارفه أعمل ايه”.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى