منوعات

بعد أزمتها مع الداعية الإسلامي.. «ميار الببلاوي» تعلن وفاة عمها

كتب- أحمد عادل

أعلنت الإعلامية والفنانة المصرية ميار الببلاوي وفاة عمها الحاج سيد، وذلك عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

وكتبت ميار الببلاوي عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك في منشور: يارب الصبر من عندك في اللي أنا فيه ده تختار لجوارك عمي الحاج سيد أغلى وأحب إنسان ليا في حياتي الضهر والسند نور عيوني عمي حبيبي.. صحبى أطيب قلب في الدنيا يا وجع قلبي الموجوع أصلا.

وتابعت، اللهم أسكنه فسيح جناتك وتقبله في عليين يارب اغفر له يارب لا نقول إلا ما يرضيك إنا لله وإنا إليه راجعون.. حبيبي يا عمي سلم على بابا وعمي عادل يا كسره ضهري.

من جانبه، قالت ميار الببلاوي في مقطع فيديو: “النهارده حصل حاجة عمري ما تخيلتها، أول ما خلصت الهواء صاحبتي كان عندها حاجة في قناة معينة وما رضتش أسيبها لوحدها، وقلت هروح معاها وأسلم عليها، وأنا داخلة أنا ورئيسة التحرير بتاعتي لقيت الشيخ الفاضل، وبحتسبه من الشيوخ الأجلاء ولكن سبحان الله يمكن نزغ شيطان أو فتنة أو حديث نفس”.

وتابعت ميار الببلاوي: ربنا بيقول (يا أيها الذين آمنوا إن جاءكم فاسق بنبأ فتبينوا)، فما بالكم إن اللي قال عني كده شيخ جليل ويخوض في عرضي وشرفي رغم أن كلنا بنحبه وبنسمع كلامه، وأول ما شيخنا الجليل شافني وأنا كنت بحبه جدا وبتابعه وأقول نفسي يكون معايا في حلقة، وسلمت عليه، وقال لي إنتِ جيالي علشان حطيتك على المرجيحة امبارح، فقلت له مش فاهمة، فقال لي أصل امبارح كنت جاي عليكِ جامد، فرديت قلت له (شرف ليا، وأنت عمرك ما هتظلمني ونحسبك على خير)، لقيته بيقول لي (اللي أنتي قلتيه مع بسمة)، لكن ما حدش فكر أنه معمول مونتاج علشان يطلع تريند ونص الكلام مقطوع.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى