منوعات

كلاكيت ثالث مره.. قطر توجه صفعة مدوية لـ محمد رمضان لتضعه في أزمة حقيقة

كتبت أميرة السمان

علق الإعلامي محمد موسى، على تصدر هاشتاج «قطر ترفض محمد رمضان» موقع التواصل في قطر، عقب إعلان محمد رمضان عن الحفل وذلك بعد أيام قليلة من تدشين هاشتاج «غير مرحب بك في الإسكندرية».

وتساءل “موسى”، “ياتري أنت مبسوط يا محمد يا رمضان من الرفض العربي لك بالشكل ده ؟ .. وياتري مش واخد بالك أن جماهريتك بالفعل بدأت في التأكل؟ هل هتتحدى الجماهير اللي رفضتك سواء في سوريا أو في قطر وهتروح واخد عربيته ويتصور في حواري وأزقة البلدين زي ما عمل في إسكندرية وزيارته انتهت في الأخر بخناقات ومشاجرات وطرده من إحدى قهاوي محافظة الإسكندرية .

وتابع، “بجد نصيحتي له ومن القلب .. يا محمد يا رمضان ركز في شغلك كممثل واختار ورق كويس تقدم من خلاله محتوي كويس عشان تقدر تكمل مسيرتك كممثل وسيبك من حكاية الغناء دي عشان عماله لك مشاكل وبصراحة خدت من رصيدك كتير.

ووجه “موسى”، رسالة نارية ، للفنان محمد رمضان، بعد منعه من إقامة 3 حفلات في سوريا وقطر والإسكندرية، قائلا: يا محمد يا رمضان ركز في شغلك كممثل واختار ورق كويس تقدم من خلاله محتوي كويس عشان تقدر تكمل مسيرتك كممثل وسيبك من حكاية الغناء دي عشان عماله لك مشاكل وبصراحة خدت من رصيدك كتير سيب العيش لخبازه.

تابع محمد موسى، “يا محمد يا رمضان لا أنت زعيم سياسي ، عادل إمام نمبر وان الحقيقي عمره ما عمل اللي أنت بتعمله ده”، جاء ذلك خلال تقديم برنامج “خط أحمر” على قناة الحدث اليوم.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى
Ad
Ad